Kær supporter reddede dårlig UX på abonnementskøb

Min mand fyldte 40 år for nylig og jeg ville give ham et abonnement på Weekendavisen. De har lige præcis et produkt til det, nemlig et Gaveabonnement.

Jeg hopper fro ind på siden og bestiller sådan en krabat, og det går faktisk meget godt til at starte med. Det er nemt at finde og der er taget højde for, at køber og modtager ikke er den samme.

Jeg må hellere lige indskyde, at jeg havde forventet at kunne betale med mit kreditkort med det samme og så printe et lille dokument ud. Sådan foregik det ikke helt. Jeg udfylder felterne, får en takke side og så denne bombe i min inbox.

Regning og gavekort i min postkasse! Det er stort set aldrig mig, der når hjem først til at tømme den, så jeg ringer til Weekendavisens kundeservice og forklarer situationen. Den venlige dame i røret kan godt se problemet, men hun kan ikke gøre noget ved det, fordi jeg endnu ikke har et abonnementsnr. Men måske kan deres IT afdeling. Jeg bliver stillet om og får Alexander i røret.

Alexander bliver dagens helt. Han får tilføjet til deres lidt gammeldags system (min bestilling er sendt som en mail), at jeg gerne vil have sendt gavebevis og regning til min arbejdsadresse. Jeg kan se alle tænkelige scenarier på, hvordan det her alligevel kan gå galt, men det gør det ikke. Et par dage senere modtager jeg et fint guldpræget gavebevis på et abonnement og et personligt brev fra min helt i skysovs.

Se det er god kundepleje. Hvis der er nogen fra Weekendavisen, der læser med her, så klap lige mester på skulderen :-)

Nyeste indlæg

Om skribenten

Kamilla er Chef for R&D i Fynske Medier med GulogGratis.dk som primært ansvarsområde.

Loading Facebook Comments ...